Dagens ridpass på Promise

Vi hade en ny tränare idag, Gordons ägare. För våran ordinarie var iväg på tävling med sin häst. 
Men iaf vi red fram och hon var väldigt lugn. Gjorde volter, tempoväxlingar för att känna att det var jag som hade kontrollen. + Att vi skulle hoppa bana med mycket svängar, så jag ville få att hon lyssnade på mig. Sen hoppade vi fram på ett litet kryss, först i trav sen galopp. Det gick super bra. Sen hoppade vi fram på ett hinder med en sak under och det ville Promise inte hoppa! Provade två gånger i galopp, men det gick inte. Då tog jag det i trav och då hoppade hon, sen tog jag det två gånger i galopp och då hoppa hon utan problem. Sen hoppade vi en bana, det gick super bra. Eller hon var stark och så men det gick bra, kändes lite sådär. Sen tog vi banan en till gång och då hoppade vi alla hinder korekt, i galopp. Så i helhet är jag verkligen nöjd :) 
Ska verkligen rida denna ponny ofta! Gärna varje gång, hon är inte så populär i våran grupp men det finns en annan som kanske vill ha henne ibland om hon inte rider sin egna ponny.
Tyvärr kunde ingen fota/filma :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback