Avundsjuka

Avundsjuka blev ämnet denna gång, håll i hatten ;)
  
   
Avundsjuka är något man lätt känner, vilket jag kan acceptera. Men ändå inte riktigt förstå varför. Jag tycker att man ska vara nöjd med de man har och får. "Åhh h*n har de, de vill jag också ha". Varför är det så igentligen? Jag mena alla får de dem får, har de dem har. Jag tycker inte att man ska vara avundsjuk på sånt.
 
Man ska vara nöjd och glad över att man har de man har, inte kräva en massa mer. Håller ni med? Ingen tycker igentligen väl om avundsjuka?
 
Fine jag kan också bli avundsjuk på saker och ting, de kan alla. Men sen tänker jag på att jag har ett bra liv med bra förutsättningar, varför slösa de på att vara avundsjuk? Lev livet fullt ut me de du har, det löser sig ändå ska du se. YOLO - You Only Live Once, tänk på de... 
 
Jag tycker iaf de är grymt att leva livet till 100%, inga problem, inga bråk, ingen avundsjuka. Sen är ju den bästa "medicinen" av allt, VÄNNER <333 Stöttar i vått och tort, eld och vatten. Finns alltid till hands att snacka med. Det är väldigt viktigt me vänner om man ska kunna leva fullt ut!
 
Det är inte heller så roligt att känna sig avundsjuk, därför kommer ett tips nedan. Iaf tycker inte jag att det är speciellt roligt, jag mår även sämre. Mår ni sämre när ni e avundsjuka på något?
 
 
 
Om ni blir avundsjuka, vänd då på det hela. Jag har det här, det har inte h*n. Gör ni så kommer ni på att ni har massor av saker som h*n inte har, då kanske ni kommer över eran avundsjuka. Ett litet tips bara ;) Har märkt att en viss person har kommenterat lite elakt i ett namn en bytt till ett annat namn och vill va hur snäll som hälst, detta är lite mer riktat till dig...
Som t.ex vill jag ha sånna blommor och blir avundsjuk på sånna som har dem... Även sånna som har "min" Beny <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback