A day in the stable, or something

Jag vill bara börja detta inlägg med att säga att jag försökte mig på en videoblogg. Men den blev kaos... Därför får jag ta det i textformat istället. Men det går väl an de också?
   
Jag red iaf Promise idag, jag väntade mig en tickande bomb men jag fick en lugn och fin ponny. Tills jag tyckte att det gick lite väl segt och tog ett spö, då blev de fart minnsan. Därför la jag bort spöet efter ett varv och då blev det den vanliga Promise som kom fram. Alva red samtidigt som mig. Vilket resulterade i *trummvirvel* flumridning! :D Nejmen vi red väldigt oseriöst, travade damsadel, "racade" och massa sån rolig kompisridning. Okej ajja bajja kanske ni tycker om det men, it is YOLO :P I morgon är det ett seriöst dressyrpass som gäller. Vet dock inte alls vad jag har att vänta mig. Ny tränare, en Emma som varit borta 2 veckor på rad. Spännande att se vad som väntar i morgon. 
    
Efter Promsie var det dags för Gordon. Jag sadlade och allt, gick ut i ridhuset och prövade om han var halt och det va han :( Därför gick jag in i stallet, slängde på ett täcke och tog på mig min tjocka gosisa dunjacka och skrittade lite. Efter ett tag blev det tråkigt inne i ridhuset så vi gick ut i paddocken istället.
      
X-factor om 10 minuter och jag har inte duschat... Därför är det precis vad jag ska gå och göra nu.
Vet ni vad hon sa att ville ha i julklapp? Ett nytt fint träns. Som en snäll person till bebo ska jag försöka fixa det så att hon blir glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback