Dagen idag - känslan av att känna utveckling

Började morgonen med att åka till stallet och rida. Red ju Promise som jag skulle. Idag red vi massa olika banor i trav, galopp tav och galopp ja massa olika. Vi började iaf med att flytta och rida nån konsitg väg. Men de va sjukt nyttigt och min bebo skötte sig grymt bra. Hon slyttade och gjorde verkligen korrekta skänkelvikningar, vilket hon inte brukar. Sem värmade upp på travbomar i nån bangrej. Sista gången på den banan var bara klockren, älskar´t. Sen tog vi den bara i galopp. Först fick hon sprigna på lite för mycket. Då satte jag emot, höll bestämde när hon fick gå av för bommer galopperade på 4 gämna galoppsprång och de var nog dem bästa på hennes rygg. EVER!! <3 Och efter det red vi galopp och trav ett tag, samma bana. I början va hon lite seg i galoppfattnignarna, som hon brukar kunna vara ibland. Sen sista gångerna vart dem bara helt sjukt jäkla klockrena. Hon lyssnade och precis när jag la bak liiiiite fatta hon, duktig bebo <3 
   
Vi avslutade med travbommar på ena långsidan sen galoppfattning och ett hinder. De språnget var mer än grymt. Jag red ända fram till hindret, bestämde vart hon skulle hoppa av tog tag och red direkt efter hindret. Precis så som de ska va. Så ska jag rida nu när det är riktigt hoppning med endast hiner som gäller. Tror de kan bli skiiiit bra med min plan.
    
Idag är ett pass att minnas. De va då min bebo lyssnade på mig till 110% och jag verkligen red henne. Den känslan som vi hade idag är lätt värd att ta med. Ska bli roligt att visa hur grymma vi kommer va för Johanna sen när hon kommer hem igen :) Finns inget annat än att säga att jag var nöjd med dagens ripass. De märks att vi rider för en lite äldre nu. Johanna e typ 20 och hon kanske 30, bara roligt. Hon är på en på ett annat sätt, även om Johanna är grymmast av grymmast <3 <3 Trivs super med våran vikarie, vilket oxå är skönt. 
    
Sen efter ridpasset käkade jag lite, om nån ville veta. När vi kom ner skulle jag och Sara gå med Sam och Gordon. Men Sam va i hagen så vi mockade istället och jag borstade min häst lite. Sen kom han in och vi tog en promenix. Väldigt skönt att få röra på sig lite. Efter de släppte jag grodis i hagen och mockade lite. Han och Promise belv väldigt bortskämda idag. Betfor, morot, hästgodis, hästkakor, hästmineralgodis ja massa gottis fick de idag. Men de e ju jul så lite bortskämda får de väl bli iaf :) 
Jag va även lite med Tilda och Julia. Julia fotade även lite med sin kamera och de gjorde jag me. Så några nya bilder kommer ni lätt att kunna få. Tog även en fin allmän vinterbild som jag ska visa sen nån gång :)
    
Stalltouren har jag inte glömt bort, den ska redigeras, klippas och läggas upp. Men allt detta får bli i morgon. Då ska jag även fixa mina naglar lite. Nu när de e jul känner jag för riktigt snygga röda julnaglar. Kanske t.o.m att jag har lösnaglar :) Jag kan lägga upp bild om ni vill de?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback