Gästbloggare, Tiffa

Hejsan alla Emmas läsare! 
              
Jag är jätteglad att jag har fått chansen att gästblogga här. Jag heter Tiffani, kallas Tiffa, och jag är 13 år gammal, född år 1999. Jag rider en gång i veckan på Baståsens Ridklubb och på Hamre, men jag har även en sköthäst som jag rider och tar hand om alla de andra dagarna! 
      
Min sköthäst är en ponny vid namn Poppe, han är världens gosigaste! Trots att han är rätt gammal, så har han hur mycket spring i benen som helst! Han vill BARA galoppera. Och det VARJE dag. Men han är ändå världens bästa! Kram i luften till dig, Poppe!  
    
    
Jag själv är en ganska blyg, men ändå glad person (åhnej, jag gillar inte att skriva om mig själv). Jag gillar att skapa saker, såsom rita, måla o.s.v. Min längd är hela 155 cm och jag har långt, brunt, lockigt hår och blå-gröna ögon. Mer än allt annat önskar jag mig en hund, en Basset hound (googla om ni inte vet hur dom ser ut, men jag varnar er för att ni antagligen kommer få någon hjärtattack eller liknande, för de är hur söta som helst). De är de mest söta, och mest bästa och mest...hm...GULLIGA hundarna som finns på denna jord. Dock tycker mina föräldrar helt tvärt om.
     
Jag tycker om att fotografera också, och det gör jag antingen med min Nikon Coolpix l100 eller min Nikon d40. Oftast så blir blommor och grässtrån fotomodellerna. Men även Poppe har fått ställa upp som modell några gånger, haha.
         
    
Hemma hos mig har vi även en liten gris som heter Skrutt. Han är en lejonhuvad kanin på ungefär 9 år. Han älskar att tigga godis, hoppa hinder (som han tyvärr inte kan göra längre för att han är svag i bakbenen) och att gosa. Honom brukar jag antingen gå runt och bära på, eller så har jag honom springande runt fötterna!
    
Jag bloggar på tuffatiffa.blogg.se Där delar jag med mig av mina bilder som jag fotograferar, eller bilder jag ritar och såklart så skriver jag om hur det går för mig och lilla Poppe! Tack så mycket igen, för att jag har fått gästblogga här! Ha det bäst islandshäst!
          
Kram //Tiffani

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback