Något som jag stör mig nå sjukt på

Är folk som under vasaloppet kommer upp på våran tomt och skiter. Jag mena de finns bajamajor 200 meter närmare starten än våran tomt. Varför då välja den? För er som inte fattar så tar jag de från början.
    
Vi har stuga precis över vasaloppsstarten och under vasaloppet kommer de massa skidåkare och gör sina behöv på våran tomt. När de finns säkert 30 bajamajor om inte flera närmare starten än vad våran tomt är. Vi har provat att sätta upp avspärrningsband, staket ja massa. Men respekterar dem detta? Nej självklart inte... Men nu har vi en ny metod som fungerar, skitbra. Haha va jag e rolig. Vi bussar bara hunden efter dem och de vill ja lova minsann. De fungerar mer än bra :) Men så roligt är de inte att behöva vakta sin egen tomt från nödiga skidåkare. Som att vi kommer och skiter på deras tomt? Ett tag funderade vi på om vi skulle ta kort på alla och sen boka in våran sommarsemester med att åka runt och skita på deras tomtar... Men vi insåg att de inte skulle bli så lätt ^^
    
Tror inte att någon skulle gilla om nån kom och satte sig på eran tomt. 
   
Sen började ju cykelvasan oxå. Då blev de va vakter, igen. Men där e folk lättare att hindra. Där kan man jaga dem själv, utan hunden. För då är de inte massa snö att pulsa i + att då fryser man inte till isbitar när man sitter ute och vaktar.
   
Vet inte hur jag kom detta ämne de va nån random chat med Lisa som resulterade i detta. De e ju inte ens vasaloppet nu men jag orkar inte ha detta som inställt så länge därför får detta bli ett inställt som kommer upp imorgon, idag på självaste julafton.
Gissa vart min stuga är
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback