Snatteri, stöld - what ever you want to call it!

Snatteri, stöld, tjuver ja ni vet... Sånt tycker jag bara är så sjukt barnsligt! 
     
Min tyskalärare berättade att när hon var liten så behövde man inte låsa bilar, cyklar eller hus osv. Vet ni varför? Om inte så får ni svaret här: Man behövde inte låsa för att det var ingen som tog någon annans saker. Alla hade sitt eget och tog inte något från någon annan. När man tänker efter, var inte de rätt skönt? Varför kan vi inte ha så idag? Jo för att det finns klåfingriga skitstövlar, idioter, personer som måste vara på och ta någon annans grejer. Men tyvärr är det så samhället har utvecklas och om det inte slutar kommer ju bara flera att börja snatta.
         
           
Jag tror att nästan alla har blivit utsatta för en stöld eller blivit av med något? Och förstår lite vad jag menar med det över. Iaf så blev min cyklen stulen mitt på dagen, en helt vanlig vår söndag/lördag. Vi var hemma och mami var ute på baksidan, jag satt i vardagsrummet och min brorsa var ute och cyklade på kvarteret. Jag fattar inte riktigt hur tjuven lyckats... Mitt på dagen en helg, med min bror cyklande runt på gatan mami på baksidan. Ingen av dem hörde eller såg något. Då måste det varit en skicklig tjuv, vilket inte är så väldigt trevligt! Ännu tråkigare var att det var på pricken den dagen som jag haft den cykeln ett år. Så om du som tog min cykel du läser detta, ska du veta att jag fortfarande tänker på dig... Och du får gärna höra av dig och lämna tillbaka den!
       
Anledningen att detta ämne kom upp var för att jag såg att Linn Strelin lagt upp lite bilder på sin fina Picasso på sin blogg, när Picasso var 5. Då i hagen busade hon lite och Linn hade fotat en rolig bild. Wips så är någon där och tar den. Kan ni inte gissa vart man ser den någon timme senare? Jo på ponnysanning inskickad av en helt annan person som jag uppfattat inte någon som helst kontakt med Linn. Dock så tycker jag, att tjejerna på ponnysanning kunde haft lite ansvar och kollat på bilden och insett att det var Picasso... Lite dplig stil av en såpass stor hästskvallerblogg, just saying. Jag vill verkligen inte hänga ut dem, jag tycker bara att man ändå kan ha lite koll på vad som läggs upp och av vem. 
      
     
Som bloggare vill man inte behöva sätta sitt namn på precis varenda bild! Fine ja om man tar en bild eller två klipper ihop det till en film eller ett kollage/design ja ni fattar. Och endast använder dem till det. Det tycker iaf jag personligen är okej, vad tycker ni? Eller om man har frågat är det okej att jag lånar bilden till detta?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback