Grällsta 2012

Fick ett meddelande om att jag skulle skriva om Grällsta, så då gör jag det.
 
 
I bilen satt jag och messade lite med Linnea och vi hade lite allmänt roligt. Sen hade dem precis kommit när jag kom så vi möttes på parkeringen, då kom Lisa och jag började hoppa som en dåre, hehe the real me. Vi kramades och skrattade åt hur mycket packning vi hade med oss, men jag hade nog mest, iår igen... VI kom lite tidigt så vi kunde inte få våra stugor så jag blev helt galen så Linnea och Lisa bara skrattade åt mig, snälla cheyor det där <3 Sen gick vi till stuga som blev 10, då paxade jag och Linnea samma sägar som förra året, eftersom att vi hade stuga 10 förra året.. Sen när alla hade packat upp och fixat så skulle vi samlas för att ta regler osv. Och efter de fick föräldrarna åka hem och vi gick på rundvandring. Sen var det middag och efter det välja häst, när alla var klara med det så lekte vi en massa lekar.
 
Kvällen gick och efter kvällsmålet drog jag, linnea och Lisa till hagen och fotade. Jag hade tur för Beny stog nära, ville ju ha några kort på min prins, viste ju inte att jag skulle få han men ville ju ändå ha bilder på honom. Linnea fotade Max och Lora samma sak med Lisa. På kvällen när vi skulle sova låg i och snacka i säkert en timme, minst. Sen kom vi på att ju snabbare vi somnar, ju snabbare blir det morgon och då får vi veta våra ponnys. Då slockade vi som ljus.
 
Vid frukosten var alla spännda, det kändes verkligen. Efter frukosten var det teori och clinic, sen skulle vi gå och hämta in en massa ponny/hästar från hagen för provridning. Jag fick hämta in Rusalka, blev liiiite smått avis när jag såg hon som hämtade Beny. Men när vi kom igen efter lnch fick vi reda på våra ponnys och jag fick Beny glad chey! <3 Sen provred vi och det var ltie kaos för vi va 13 stycken på samma bana när vi provred. Men då fick vi reda på att 4 av dem skulle va sin egna lill grupp fast ändå tillhöra våran grupp. Dem hade egen bana och lärare men tillhörde våran grupp och dem red med oss på uteritter och när vi hoppade + hade gymkhana. På kvällen drog vi te hoppbanan och hoppade lite hinder, sen lite studsmatta. När vi la oss den kvällen snackade vi också en hel del.
   
Nästa dag gick och det regnade som tusan :( Så på förmiddagen red vi inne i ridhuset och det gick väldigt bra tycker jag, ett bra pass. Men sen på eftermiddagen var banorna sjukt leriga så vi tog en uteritt i regnet och blåsten, vi mötte hoppgruppen på vägen och några valde att hänga med dem hem för att det var så kallt och blött, hästarna ville gäna inte gå framåt. Så det var tillslut 4 av 13 kvar på uteritten...
  
Sen dagen efter så red vi barbacka på förmiddagen och det var sjukt roligt, vi bushoppade även lite då :) Sen på eftermiddagen tror jag vi hade bommar som gick helt okej :) Kunde haft lite mer bjudning men annars är jag väldigt nöjd med det passet. Den dagen fick vi också veta att vi var den gröna gruppen. Dagen efter var det första riktigta hoppasset och det såååååååååå bra så jag vet inte vad bra tempo, bra vägar, awesome språng allt känndes bara så sjukt rätt. hade aldrig hoppat Beny oxer förut och nu hoppade vi en 60 oxer första gången, kändes riktigt bra.
 
Sen den eftermidagen red vi ut och det var nog den mysigaste uteritt ever! Vi travade och hästarna tyckte de va skitroligt, sen kom vi till galoppsträckan och satte full fart i galopp. Alla hästar vart taggade till 1000, det gick mycket fortare än på ridbanan. Men det gick superbra, ingen konstade sig eller så. På vägen tillbaka såg vi vägen där vi svängde upp och började trava, alla ville ta ett varv till men det kunde vi inte :(
   
Sen gick det bra alla dagar och vi hade grymt roligt, dem första kvällarna gjorde vi inget speciellt. Köpte lite i kiosken sen drg vi te hoppbanan men när det va kanske 4 dagar kvar så sa en av våra ledare "ni har väl ite glömt talangjakten?" Vi flinade lite och sa nej då, men det hade vi ju gjort. Så då bestämde vi träff varje kväll 20.30, första kvällen hade våran låt 4 rader (grymt mycket jag vet, eller inte hehe) Men sen dagen efter bytte vi melodi och kom på ny text och låten vart nästan klar den kvällen.
 
Sen gick allt super, förutom att Beny är så flockberoende att han inte kan hoppa en bana ensam och behövde draghjälp... FIck även ha det på uppvisningen, som Mami filmade :)
 
Jag märkte stor skillnad från förra året och nu, det gick att fatta galopp på momangen, han är inte alls lika vinglig och mycket säkrare i sig själv inom hoppningen. Han hoppar som en gud, har ett steg som jag vet inte vad. Och Jag tycker han passar mig sjukt bra i sitt sätt att vara inom ridningen och i hantering/ i stallet. Beny är verkligen en Emma ponny, synd att han inte är en D-ponny för då hade jag kunna rida han fleeera år till.
 
 
Så ni kommer få en film när jag hoppar Beny, men det blir först till hösten då jag fått tillbaka min dator och mitt älskade iMovie <3
 
Sötis bebi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback