Gordon

Namn: Gordon
Ras: Svenskt halvblod
Född: 1990
Färg: Brun med 3 vita strumpor, svart man och svans
Ägare: Lina Lindberg
Gordon är en lugn och snäll häst att rida. I boxen är han rätt så sur, men i början testar han en också... Som nu försöker han inte ens längre. Han är erkligen "to die for" att rida, bra gångarter, förstår vad man vill att han ska göra.
Jag har ännu inte hopapt han men om vi hoppar i lilla nästa hoppträning så kommer jag ha han och prova hoppa han lite. Om det går bra så är nästa steg hoppträna för Lena eller Roland. Går det också bra så komemr ni e mig och Gordon på Pay & jumper, kan t.o.m någon hemma tävling... Hoppas verkligen det går bra med hoppingen, för då har jag min jättebra första tävlingshäst. (har ju tävlat klubbtävlingar på andra hästar, men de e inte samma sak som t.ex en Pay & jump)
För tillfället har han mugg så vi får inte ha han i stora ridhuset då det är saltat. Så man kan säga att han har vila, fast det är visserligen bra med lite vila om man är en gammal gubbe på 22 år. För att vara 22 år så är han verkligen framåt och har mycket vilja att göra rätt och göra det som ryttaren vill.
Gammelgubben <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback