Grällsta - inlägg 100

Sommaren 2011 v 26, det var en upplevelse jag sent kommer glömma. Jag minns hur spänd jag var i bilen på väg ut till Grällsta Ridcenter. Jag hade ingen aning om vad som skulle vänta, vilka skulle jag träffa? Hur skulle alla människor vara, skulle vi (jag och Linnea är det om jag skriver vi) trivas?
Vi gick ut till bilen, jag var helt hyper och förväntansfull. Jag och Linnea sa att vi skule mötas på parkeringen, jag såg henne inte så då ringde jag till henne. Vi kom och fick stugan, vi kom först så vi valde sängar först. Vi packade upp och precis när vi va så gott som klara så kom våra rumskompisar. Dem hette Emma och Tova, jag tycke Tova var bekant men ville inte säga något. Tovas mamam viskade nått till Tova och hon tittade på mit tröja (hade min ridklubbströja på mig) då sa tova "jag ser att du också kommer från Rocklunda", jag svarade ju såklart "japp det stämmer :)". Då sa hon att hon också red på rocklunda och då kopplade jag allt! Jag och hon har jobabt på en tävling tidigare den våren. Så det va jätterolgit att det var hon och henens kusse vi delade rum med. Kvällen gick och vi fick en rundtur. Klockan 19 var det dags för "lekar". Då delades vi in i 2 grupper oh var i dem resten av timmen. Ena gruppen lekte lekar och andra gruppen önskade hästar.
Dagen efter var alla jättetaggade på att få veta vilken häst och vilken hage dem skulle ha. Först fick jag Lora men jag trivdes inte riktigt med henne och Linnea trivdes inte riktigt med Beny helelr så då provade vi att byta och där hade vi funnit våra ponnys <3 Jag och Beny, Linnea och Lora båda blev jättenöjda med sina ponnys och vi hade dem resten av veckan. Sen så badade vi varje dag, vi skulle haft en teorilektion men vår lärare sa att de va för varmt så vi tog poolen och badade :) Och våran lärare hade inte tänkt sig att bada. Men hon gick och satte sig på en flytgrej och den tippade efter ett tag och då fick vi alla oss ett rejält skratt <3 Och sen skulle hon upp på grejen igen men fastnade så vi fick dra ner henen i vatten igen, och sen låg hon kvar i vattnet.
Jag och Linnea bestämde oss för att det var dags att smörja en dag så då gjorde vi det, så då fick våra ponnys fin utrustning :)
Dagar gick och vi hade det underbart. Min ponny böt hage och han stormtrivdes i den nya hagen.
Sen en dag vart det dags att rida till sandtaget. Vi skulle rida dit på eftermiddagen så då hade vi gymkhana på förmiddagen. Jag hade tagit på ett par rena ridbyxor och sen så skulle vi ju göra rolig lekar :) Först var det några lekar till häst, men sen fick hästarna gå och ställa sig i sina spiltor och vi lekte bara vi människor. Och då tog alla av sina ridstrumpor och ridskor samt vek upp ridbyxorna till knäna. Då var det bara att börja leka, och det var sjukt roliga lekar som våran lärare Tess hittat på. Jag och Linnea var i samma lag som Emma (våran rumskompis) och vi vann :) På eftermiddagen var sandtaget på shemat! Jag var den första som  hade Beny på läger så han hade aldrig varit i sandtaget förut så jag hade ingen att fråga om hur han skulle vara vid vattnet... Så jag tog det lite lugnt då han är en unghäst. Men han tyckte bara vattnet var roligt så inga som helst problem! Bara att alla ryttare var trötta då natten torsdag-fredag var en spöknatt... Då det var spökhistorier och spökstigsgång. Spökhistorierna var rikigt bra! Tror jag ska spela in dem i sommar, om jag får vill säga.
Lördagen (den sista dagen) var det uppvisning så alla hade fixat sina hästar riktigt fina, jag och Emma fick fläta många svansar då många tyckte vi gjorde fina flätor. Jag hade även gjort en ponnyfläta i hela Benys man och han fick en knopp i pannluggen, så söt liten ponny <3 Uppvisningen gick super, Beny känndes sjukt härlig och han ville verkligen samarbeta! han gick fint hela passet och lydde verkligen.
Sen var det bara det jobba och sjukt tråkiga kvar :( Att säga hejdå till sina underbara <3
Men Beny, det är inte vista gången vi ses! <3 Jag kommer tillbaka som jag sa när vi parata innan du gick <3 Och det kan jag lova Sommaren 2012 kommer bli något helt sjukt underbart! <3
Juste: varje kväll var Jag, Linnea, Emma & Tova med två nya sjukt bra vänner som heter Hanna och Ellen, på människohoppbanan och vi hade självklart med chips, godis och läsk <3 Linnea, Emma, Tova, Lisa vi kommer göra pecis så i sommar igen, iaf om jag känner er rätt? <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback