Hemma nu

Jag han inte rida innan lektionerna så jag tog och lognerade Gordon innan lektionerna började. Det gick jättebra.
När jag hade longerat klart så gick jag in i stallet igen och satte på sadeln. Tänkte jag skulle skirtta lite ute...
Men väl ute kände jag att underlaget i paddocken var bra så jag travade och det känndes helt okej. Så om underlaget är det samma i morgon så kommer jag troligen trava då också. Jag skrittade runt paddocken en sväng med Moa också. När Gordon var i hagen och klockan bara var 15.15 så tog jag ut sadeln och tränset för att putsa.
Då skulle Fanny också putsa så då var det någon rolig att prata med undertiden jag putsade. Under tiden vi putsade så kom jag fram till att jag borde ha en speciell puts dag, för utrustningens skull. Ju mer man putsar, ju längre håller utrustningen. Så varje fredag ska jag försöka putsa Gordons sadel och båda träns. Promise kommer jag inte kunan ha någon speciell dag som jag putsar då hon kan gå lektioner nästan när som helst.
Mami kom och hämtade mig, vi åkte ut till Erikslund. När vi satt i bilen sa vi att vi käkar på IKEA istälelt för på
Wok & Go, för vi sa det är godare att käka kinamat i morgon på en lördagkväll. Men vi gick runt i affärerna...
Jag kom hem med en vit tröja från H&M, och den första Twilight boken. Tack bästa Mami <3 Sen gick vi och åt på IKEA, vi tog fläskytterfilé och pommes väldigt gott! <3 Till efterrätt tog jag någon jättesmaskig kaka. Vi skulle köpt muffinsformar eller nej cupcakeformar, men de fanns inte dem som vi skulle ha... Då gick vi till IKEA FOOD och köpte b.la köttbullar, godis, chips. Det är faktiskt billigt att köpa saker där, och då är det bra grejer också :)
Snart så ska jag och Mami kolla på The Voice och bara ha "fredagsmys" med chips, godis och läsk. Hihi nyttiga jaja... Btw Malwa filmen är på G! Har liite så saker att fixa, den är så gott som klar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback