Malwa story del 1

Malwa story del 1

 

Det hela började med att min kusins jobbarkompis behövde en sällskapshäst...

Min kusins jobbarkompis är Malwas uppfödare, hon lånade Malwa medans hennes sto var dräktigt och hennes andra häst nyss togs bort. Min kusin har sedan tidigare berättat om att hon hade en kusin på 12 år (som jag var då) som red

Min kusin frågade om jag hade lust att följa med ut och ”provrida” Malwa. Det jag visste om Malwa innan var att hon var ett brunt sto som var 10 år... Jag följde med ut, först vet jag inte riktigt vad jag tyckte om henne...

Första gången fick jag bara skritta i longerlina (då hon stått ett bra tag och).

Andra gången fick jag prova trava lite, Malwa var väldigt jobbig då. Men hon testade mig ju lite också...

Tredje gången fick jag prova galoppera, Malwa var väldigt seg den gången. Till en början klickade de väll inte med en gång...

Den här bilden var allt jag hade att gå på:

Nästa del kommer i morgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback