Operationen

Jag tänkte berätta lite om perationen, hur jag känner inför den och vad min professor ska göra med mitt öra...
Professorn heter Magnus von Unge och han är svensk, men är professor i Norge...
Jag har träffat han förut och han har opererat mig förut så jag känner mig säker med honom!
Han är jätteduktig och trevlig. Det han ska göra är att operera in nya "ben" i titan.
Jag har haft något som heter pärlsysta bakom/ i örat, det är en bakterie som fräter bort ben.
Jag har gjort två operationer förut då man "skrapat" bort bakterien, men efter första gången kom den tillbaka.
Därför gjorde dem en sån operation till, då "skrapade" man bort den igen och nu är den borta. Eller de hoppas vi.
Inför operationen känner jag inte mycket... Har man gjort 6 operationer tidigare så är man inte så nervös.
Jag är självklart lite nervös, det är man alltid... Fast man har vart där för ofta om man har et rum man vill ha.
Det rummet jag och Mami hade förra gången var verkligen super! Egen toa, egen dusch 2 sängar.
Väldig lyx enlit mig som har haft toa i korridoren, Papi fick sova i en stol. Därför vill jag ha likadant som förra.
Det tror jag även Mami vill ha... Men personalen på sjukhuset är så snälla, även om jag mår bra och kan hämta
t.ex juice eller en macka så är det bara att rinag i klockan och dem kommer man säger vad man vill ha.
Så hämtar dem det åt en, så snällt om man är så pigg och kry så man kan gå. Efter man blivit sövd brukar man
vara yr, må illa och bara vilja ligga stilla och fortsätta sova. Eller inte jag, jag pratar på som vanligt...
Trots att jag inte mår helt 100 så babblar jag på som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback