Skönhets tips

Här kommer lite tips för att få din hy ren och fräsch, sam ditt hår.

Tvätta inte ditt hår varje dag. Det är inte bra att tvätta sitt hår för ofta då shampoo sliter på håret. Jag säger inte att man inte ska tvätta håret, men man behöver inte shampoonera det om man duschar varje dag. Om du även vill ha fräscht hår så kan du ha hårinpackning ca var 10:e dag, det ska jag börja med iaf.
Drick mycket vatten. Det gör så att du fuktar huden mer, och om det är varmt ute är det jätteviktigt att dricka mycket vatten istället för kanske Cola eller Fanta osv. Som under sommarlovet då man kanske unnar sig lite Cola, men då är det bättre att ta lite vatten elelr saft.
Sov mycket! Är du utvilad blir du gladare och mycket trevligare. Samt att du har mycket mer ork. En i min ålder ska sova runt 8-9 timmar per natt. 
Ta hand om dina läppar och händer. Har du torra läppar? Då ska du smörja in dem snarast. Om du har torra händer ska du smörja in dem, för dem kommer börja spricka och blöda om du inte gör det!
Rör mycket på dig. Det är bra att röra mycket på sig, dels det är skönt. Men det är också väldigt bra för kroppen :) Jag ska börja gå i spåret här vid mig 3 dagar i veckan, kanske fler om jag har tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback