Ett känsligt inlägg, för vissa...

...Jag tänke skriva ett inlägg om, knark, droger etc. Nej absolut gör jag inget utav av det!
     
  
Jag vill först och främst säga att jag tycker att det är väldigt onödigt att knarka, ta droger eller att röka. Det enda man gör att att förstöra för sig själv, och i vissa fall för andra.
       
Om man t.ex röker så kommer ju röken på ens kompis som står med och gör sällskap. Det är också jättefarligt och det skadar dig och din hälsa. Du får också mera rynkor när du blir äldre. Det skadar även din ekonomi, tänk på det... Man får även väldigt lätt och ofta kol (heter de så?) sen får man ofta  "svarta lungor". För varje cigarett du röker minskar du ditt liv med 10 minuter, är det verkligen värt de? Är det verkligen värt att förkorta sitt liv för att röka? Ur min syn som aldrig prövat på detta så tycker jag att man inte får utt skit utav att röka. Jag förstår inte riktigt vitsen med det, men dem som gör det kanske har en annan syn på detta? Och man stinker framför allt! Och får gula tänder. Euww, Emma don´t like.
         
       
Det är samma sak med droger enligt mig, man förstör för sin hälsa och sin ekonomi. + Att man är inte alltid 100% medveten om mad man gör. T.ex att man slår till en kompis eller bråkar, sen frågar den varför nån dag senare och då vet man inte vad som hänt. Sjukt onödigt, ur min syn. Jag tycker att man ska vara medveten och kunna stå för sina handlingar. 
       
Om nu någon av er bloggläsare gör detta, har jag fel eller rätt vad tycker ni? Har jag rätt syn på det? Hur ser ni på saken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback