Grällsta Ridcenter...

... Ett ridcenter som ligger mellan Sala och Västerås. Det finns stora hagar med tillgång till bete + vatten såklart. Dock kan hagarna tyvärr bli lite leriga när det regnar mycket, men de blir väl alla hagar? Sen finns det vita små mysiga stugor som man bor i när man är på läger, det finns även ett "hotell" över där man käkar. På kvällarna när man e på människohoppbanan eller typ vid hagen med sina vänner, då känner man att man kommit rätt! Sina vänner runt en, hästarna runt en, inga föräldrar, inget tjat. Äkta ridlägerliv alltså <3
   
Det finns 4 ridbanor och ett ridhus + massa skogsvägar att rida på. Bäst är nog stora hoppbanan och galoppvändan i skogen. *Ta mig tillbaka på Benys rygg och låt mig rida ut, en gång till* Det var så sjukt härligt att bara låta hästen galoppera ute i skogen en fin sommardag, extra bra är att det tar ca 5-10 min att galoppera den :)
    
Det finns en massa grym personal också! Bäst är nog Lisa och Emma, jag kan helt ärligt säga att jag lärt mig sjukt mycket av Lisa på 7 dagar. Saker som jag tar med mig till vardagen + att jag får med unghästvana hem från Grällsta då Beny är en unghäst. 
   
      
          
Grällsta Ridcenter ger en ett minne för livet. Grymma ledare, grymma hästar, spökkväll, disco, vattenkaret, hagarna, sandtaget, uteritterna, ghymkanaor, barbackaritter, tårarna, skratten, pinsamheten, hundarna & vännerna, ja allt! Grällsta Ridcenter är ett toppen ställe. + Att det ligger väldigt bra till sandtaget och sen finns det ju en massa fina ridvägar i skogen. Om ni aldrig varit på Grällsta ellet något ridläger, då rekommenderar jag Grällsta. Synd bara att deras priser är liiite för saftiga, men det skiter jag i! För stället är så grymt bra och mysigt.
      
       
Jag ångar inte för en sekund att jag åkt dit. Det bästa ridlägret jag varit på! Speciellt eftersom att det är där jag har träffat världens finaste C-ponny Bebis Beny Bus <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback