Vad Beny betyder för mig!

Jag hade aldrig trott att man kunde komma så nära en häst, på en ynka vecka! 1 vecka 2011 och en 2012 + 5 timmar. Det är helt sjukt! Jag älskar han över alla andra C-ponny valacker, i hela världen! Han är bara så bäst min fina. Från att riva 40 till att hoppa en 70 oxer som satt som smäck. Det kan man kalla tveckling! Och det är det som jag älskar med denna fina ungponny. Kapacitet, vilja och ett gott hjärta. Han är utan tvekan den häst som jag lärt mig mest av på så kort tid. Ni annar inte vad han betyder för mig. Tänk att han bara 6 ynka år, men är så jäkla grym! <3 Vecka 26 fram tills om några år, då är Beny paxad åt mig. Kapisch? No one gonna take my beautyful pony! <3
        
Blir tårögd bara jag tittar på honom, han e så vacker och gullig. Håller ni inte med om det? Det kan ingen säga emot! Sen är han så go att hålla på med, han vill mysa mer än att bli borstad. Han kommer in lerig från hagen och njuter av att bli ren och fin igen. Sen att rida och visa upp sig, det tycker han är ännu roligare. Och han har ett väldigt fint steg tycker jag. Att han är flockberoende är en annan sak
      
Beny är en sån häst som inte skulle bocka eller så för att vara dum. Han e för snäll för det. Jag tror inte att han ens vet hur man är dum, bara hur man är busig... Jag har även hört att han e busig och rymmer till maten där han är nu över vintern. En liten buse det är allt var han är. Men det är de som gör Beny till Beny. En skitsöt busig C-ponny, om man skulle förklara honom väldigt kort endast med 4 ord :)
    
   
Hur söt är han inte? Lätt den charmigaste ridläger ponny som jag träffat på. Ur min syn såklart. Andra älskar väl sina lägerhästar lika mycket som jag älskar min <3 Om jag hör I will be right here waiting for youIt's Hard To Say Goodbye Bye och ser en bild på Beny. Då bryter jag ihop fullständigt! Ännu mer om jag kollar på min Beny film:
     
     
     
Mål för 2013:
* Trickträna
* Hoppa bana bättre
* Vara 1 tillsammans på ryggen
* Förstå varandra bättre
* Komma upp barbacka, utan sockerbit, sten, staket eller någon som hjälper till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback