Att förlora någon

Jag har förlorat 2 älskade hästar väldigt nyligen. Det är inte roligt. Att förlora någon som man stått nära eller som i mitt fall 2 hästar. Folk som inte upplevt att förlora något vet verkligen inte hur det känns, inte till 100% varje fall. Det är sjukt jobbigt och tar något sjukt på krafterna. Det syns om man mår bra folks ögon. Om någon förlorar till exempel 2 älskade hästar så syns det på ögonen att något är fel. Ögonen kan inte ljuga och det är sanningen.
  
Om detta skulle hända din vän eller något så är det bästa att bara finnas där om man vill. I mitt fall är det bäst att inte prata om det, om jag själv inte tar upp ämnet. Personligen har jag lätt att flippa när det gäller sånt... För tillfället är jag väldigt skör när de gäller detta området. Så om ni mina underbara vänner läser detta, jag pratar om det när jag är mer redo.
Man har rätt att gråta och att gråta är bra. Om man inte gör det kan man inte återhämta sig helt. Sen får man inte glömma att det endast handlar om att gå vidare, inte glömma. Glömma gör man inte, inte i första taget iaf. Men ska man kunna få ett normalt och bra liv igen måste man tyvärr kunna gå vidare. Alla kanske inte är redo i början men det kommer en tid då man blir redo och mogen att ta steget och gå vidare.
    
Sorgen måste få ta sin tid. Det är något som jag tycker är sjukt viktigt att man respekterar och accepterar. Efter ett tag, förhoppningsvis har man kunna komma över det som hänt. Även om det inte alltid är så lätt. Jag tänker verkligen på en viss person när jag skriver detta även om hon kanske inte läser detta. Flera personer till och med <3 
    
Det är sjukt svårt att gå vidare. Är det någon som man verkligen haft en nära relation med så känns de verkligen. I början är det svårt att fatta. För mig har det inte gått upp att dem faktiskt är borta. Det känns som att dem fortfarande finns. Men de kommer dem bortgångna alltid göra, i våra hjärtan och hjärnor. Ingen kan ta ifrån en det så är de bara och det är väldigt skönt tycker jag. Sen finns dem alltid där på andra sidan och väntar på oss när det är dags för oss att bege oss ifrån jordelivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback