Dagens ridpass - Classicer

Idag fick varken Promise eller Carpen så då tog jag Classicer/Claes. Under framridningen var han väldigt stel och seg. Jag red honom mycket framåt och för skänkeln. Han lyssnade ganska bra på vad jag ville. Sen skulle vi rida en liten "bana" som jag tyvärr inte orkar rita upp just nu ^^ Men den gick ut på att man skulle rakrikta och inte rida bågiga svängar på banan. De va en bom vid A och C men mitten mot M osv. Sen efter den skulle man vända snett igenom till ett par koner och där skulle man trava 3-8 steg. Sen flytta sidvärtes ut till ehh bokstaven där ni vet ^^ Sen skulle man forsätta så. Först i skritt och där man skulle trava mellan konerna, sen i trav då skulle man skritta vid konerna. Man var tvungen att verkligen rida och tänka så denna övning var bra. Sen fick man ju inte rida på båge utan man var tvungen att verkligen vända hästen. Där gick det faktiskt ganska bra för han lyssnade och började bli mjukare och hade mer egen bjudning.
   
På slutet blev han ganska mjuk så de känns bra. Våran nya tränare tycker att jag red Claes bra så de känns skönt. Men jag är ganska nöjd med dagens pass.
Claes med luva och Serenad som kollar upp

Kommentarer
Jossan säger:

Kan du göra ett inlägg där du tipsar om bra filmer och tv-serier? :)

2013-02-09 | 16:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback