Hoppning på Carpen

Under framridningen fokuserade jag på att rida och vara lugn. Det gick bra hon han kändes lugn och han lyssnade på mig. Vi red över lite bommar och de kändes väldigt bra tycker jag. Han lyssnade och var väldigt lugn för att vara honom. Vi red lite så och de gick bra han kändes verkligen som att han lyssnade på mig under framridningen.
 
Sen fick vi hoppa fram lite på ett hinder, först tog jag det i trav och han kändes super. Sen fortsatte vi, hoppade lite olika banor åt olika håll oså. I början gick de lite si så där men i slutet kändes de bra och han lyssnade på mig, jag la han rätt i rätt tempo och det blev bra språng. Så jag är ganska nöjd ändå med tanke på att detta var första gången som jag hoppade honom. Ibland gick del lite fort men då gjorde jag halt för att få honom att tänka på annat sen satte jag igång igen.
Han är en sån häst som man inte får störa när han väl gör rätt. Han är väldigt känslig och minsta lilla grej reagerar han på. Men jag tycker att jag börja greja det mer och mer för jag börjar hitta hans knappar osv.
  
Jag fixade en fotograf som fotade och filmade så ni kommer få film och bild på hur de såg ut idag. Då får ni gärna säga vad ni tycker, jag tar gärna emot kritik.
  
Tyvärr så har jag ingen bild på honom ännu :( Men snodde 1 på hans huvud från nåns facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback