Mina hästar

Jag fick en fråga om jag inte kan skirva hur jag får mina häst osv. Jag skriver häst för häst
   
Gordon:
Det började en dag med att hans ägare frågade mig om jag ville skritta då hon var tvungen att fodra men var inte klar med att rida. Jag sa visst och gjorde de. Sen fick jag göra det några flera gånger. Efter nån vecka skulle hans skötare sluta på honom så hon frågade om jag ville och jag gjorde de. Hon slutade sen en till dag och då frågade hans ägare om jag ville ta den dagen också och eftersom att jag hade Prancer samma dag så passade de bra. Sen fortsatte de så tills för 1 månad och 2 dagar sedan då han var tvungen att tas bort. 
   
      
 
Malwa:
Jag vet inte riktigt hur det började men det var något i stil med att min kusin nämnt för sin jobbarkompis att hon hade en liten kusin, alltså mig. Hon hade en liten ponny på lån och hon ivlle att jag skulle komma ut dit. Jag visse inget mer än att det var ett mörkbrunt sto. Jag åkte dit och blev fäst. Malwa skulle flytta tillbaka till sin ägare och jag trodde de va slutet för oss. Men ägaren, hennes riktiga lät mig komma ut och rida. Sen visade de sig att hon hade en annan häst som min kusin kunde rida. Och vi har fortsatt att vara ute där och rida. Tyvärr inte på ett tag med det är lite svårt att hinna med eftersom att det är en bit bort, tyvärr
   
      
 
Promise:
Promise är en ponny som står på min ridskola och hon är min favoritponny. Jag började sköta henne våren 2009. Sen har jag ridit henne på lektion och gör det fortfarande för hon e min favvo ponny på ridskolan.
   
     
 
Prancer:
Han var en ridskolehäst som stog på min ridskola. Han skötte jag några år men älskade honom för de. Jag red han när jag fick chansen. Jag fick ett samtal av en gråtande vän och de va inte kul. Nu finns han uppe på dem eviga gröna ängarna. 
    
     
 
Areal:
Han är min mammas jobbarkompis häst. Jag har bara ridit honm en gång men jag vill rida honom mer. Tyvärr finns inte tiden till. Men han står nära Malwa så rider jag honom ivll jag gärna rida Malwa lite också hoppas det kan gå, någon gång
   
Sen har jag ju ridit andra hästar som Beny och han e ju Grällstas och min älskade ridlägerponny. Alice, min kusins och min kompis lilla Phrida. Ja många finns det, men dem som jag skrivit över är dem som jag rider regelbundet eller okej inte Areal kanske men jag skulle vilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback