Kakorna

                                      äpple                                                                                                       Morot
 
 
2 morötter/äpplen
3 dl havregryn
1 dl mjöl
1 dl sirap
     
Gör såhär: Riv morötterna/äpplena i ett rivgärn med de minsta hålen. Krama sedan ut saften ur de rivna morätterna/äpplena, för annars blir det så blött i smeten. Blanda sedan mjölet med havregrynet i en bunke. Lägg sedan i morätterna/äpplena tillsammans med mjölet havregrynet och blanda. När det är färdigblandat, ha i sirapen! Blanda noga, det är lätt att man inte får med allt havregryn och mjök då det lägger sig på botten så se till rör om ordentligt. Om det skulle bli för torrt eller kladdigt ha i mer sirap/havregryn. För mig behövs det aldrig mer av något om man följer receptet. När allt är blandat och klart, ta en klump i handen och forma som en tunnare kaka. Gör i den storleken du själv vill ha! Lägg kakorna på en plåt med bakplåtspapper. Viktigt är att inte göra för tjocka kakor, då tar det mycket längre tid tills de blir klara då.
 
Grädda godiset i ugnen 15 minuter i 175 grader. När dom är klara är dom hårda med ändå mjuka, och stelnar lite efter ett tag.
 
 
 
Receptet gjort av Ida Woxlin

Kommentarer
Ida säger:

Sv: Va kul! Men om du lägger upp receptet, länka min blogg för det är jag som skrivit beskrivningen själv och fixat receptet. Tack.

Svar: Jag har länkat dig att de är du som gjot kakorna i nått tidigare inlägg :)
Emma

2012-08-16 | 21:11:03
Bloggadress: http://idawoxliiin.blogg.se
Ida säger:

Tack, men jag vill ändå att du länkar och skriver att det är mitt recept i detta inlägg :)

Svar: Okej då fixar jag de ;)
Emma

2012-08-16 | 21:40:13
Bloggadress: http://idawoxliiin.blogg.se
Ida säger:

Tack Emma! :D fin blogg förresten :)

Svar: Tack dsm :)
Emma

2012-08-16 | 22:11:32
Bloggadress: http://idawoxliiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback