Våga att testa

Jag tycker att det är viktigt att man våga prova nya saker eller förska göra saker man är rädd för.
Om man provar nya saker så kanske man kommer på att det är roligt :) Jag var föst jättemycket för hoppning sen provade jag dressyr och tyckte det va riktigt roligt. Så nu tävlar jag både hoppning och dressyr, och jag tycker numera att båda är roligt. Så ett tips om du vill  utvecklas tävla/träna i båda sen är det ju alltid bra att rida på en terrängbana.
  
 
För inte så länge sedan var jag hopprädd. Jag hade varit det i ett år men sen började jag hoppa Nogge och fick upp mitt förtroende för hoppningen på honom, sen hoppade jag lite andra och nu dem senaste gångerna har jag hoppat Promise så har jag kommit över min rädsla. Så är du hopprädd som jag var, rid på en säker hopphäst ett tag tills du känner dig säker på. Sen så kan du hoppa utan problem :) Det ärr mitt tips för dig som är hopprädd ;) Det har iaf hjälp mig riktigt mycket och hoppas det hjälper dig också.
 
 
Och våga vara med nya, vara på nya platsen. Våga göra nya saker, ta mod till att göra det. Om det är något du verkligen vill men inte vågar, gör det ändå. Det kommer kännas väldigt bra efteråt :) Ta det stor steget!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback