Dagens ridpass - Serenad

Red Serenad idag, de va väldigt länge sedan sist. 
       
Jag började att rida lite på volterna då Camilla höll på att fixa vallarna vid ridhusväggen. Då sög hon väldigt på bettet, duktig tjej :) Sen joggade jag igång henne. Då skötte hon sig utmärkt. Hon är en sån häst som är väldigt kort om man inte får fram henne ordentligt. I galoppen taggade hon till idag så jag behövde inte göra så mycket för att få henne lång utan hon skötte det själv. Det var nog dock för att vi red själva ;)
   
När hon var varm i kroppen så fick hon vila lite på långa tyglar ett tag. Sen jobbade jag lite i skritten igen, volt då också. Travade även på volten efter ett tag och la in galoppen... Hon blev dock rätt stark idag, men i slutet släppte det lite. Jag försökte även btya galopp på henne. Jag försökte kanske 10 gånger. hon bytte 1. Hon byter verkligen skitstort. Hon drog nästan lilla mig ur sadeln. Men jag är iaf helt okej nöjd med dagens ridpass.
         
En av mina vänner tror jag filmade lite så hon kanske är snäll och skickar den till mig sen :)
       
     
Btw idag red jag i min nya väst från Hööks, sjukt skön. Älskar verkligen den västen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback