Gårdagens ridpass

Det var ett väldigt bra hoppass igår. Dock orkar jag inte rita upp alla olika kombinationer och studs som vi hoppade. Men vi han hoppa väldigt mycket då vi bara var 4 stycken som red. Väldigt nice! Man kunde verkligen hoppa och känna sig nöjd, utan tidspress.
     
Iaf så började vi med att hoppa en tre kombination, dock så stämde tyvärr inte avstånden som Johanna satt upp första gången så Promise fick de lite jobbigt, men räddade upp det väldigt fint. Men sen fixade Johanna avstånden och då gick de skitbra. Sen gjorde hon en studs tror jag, en två studs ett galoppsprång sen ett hinder till. Det rullade vi på väldigt mycket, med massa olika höjder. Sen kom vi två varsina gånger på studsen men med ett rätt mycket högre hinder. Iaf om man räknar med vad vi började på ;) Sen kom vi i ström en gång... Men det gick väldigt väldigt bra. Jag är väldigt nöjd med ridpasset. Hon kändes väldigt mjuk och lyhörd, för att vara henne, vilket var väldigt skönt. Hon hoppade även väldigt bra idag, tycker jag. Sprången känndes rena och ärliga, med hennes vilja. Och det var en väldigt nyttig hopplektion för både ryttare och hästar. Man fick verkligen tänka till och jobba hela tiden. Men det är sånt som är roligt. Allt kan inte alltid vara serverat på ett silverfat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback