Hej och välkommen träningsvärk

Idag var det sjukt jobbigt med sjukt nyttigt! Det bästa passet på länge, lätt. Vi red fram med sadel helt självständigt. Sen tog vi av sadeln och red barbacka. Då red vi på två volter. En vid våran tränare och en utan tränare. Jag började hos Johanna fick lite tips på hur jag ska få Promise att ge efter på tyglen och lyda hur jag vill ställa henne. Vi tog även reda på hennes lätta och "svåra" sida. I början på Johannas volt gick det lite sisådär. På Johannas volt var det den "svåra" sidan. Sen gick det helt okej, då böt vi volt och red själva på den. Då släppte allt! Det gick så sjukt jäkla bra så jag vet inte vad, hon lyssnade ställde precis som jag ville. Sen galopperade på volten också, då trodde jag att jag skulle sitta på marken. Men icke san icke, jag satt kvar :) Sen böt vi till Johanans volt igen, då skulle vi felställa hästarna och då gick det helt okej i början. Sen gick det superbra, tills jag höll tillbaka lite lite lite för mycket... Så ville hon stegra sig, men gjorde inte som tur va. Sen på slutet busade vi lite med galoppombyten över bom. 
    
Nästa vecka ska vi fortsätta på samma sak. Då tänkte jag rida fram med sade, sen ta av den och rida barbacka. Man kommer åt hästen så mycket bättre barbacka. För er som inte fatade ås hade jag Promise, inte Choko. Jag kommer inte heller ha henne nästa vecka. Jag är hlet sjukt taggad inför nästa lördag redan nu! De kommer bli så jäkla kul.
- Fin är hon min lilla mongo ponny <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback