Tha school

Är något som man ska satsa på! Ju mer man satsar ju högre betyg får man, ju högre betyg man får, ju bättre jobb får man, ju bättre jobb man tjänar ju mer pengar får man :)
       
         
        
Du ska sköta din skola och inte skolka! Göra din läxor i tid, plugga bra till läxförhör och prov. Du behöver inte ha A i alla ämnen i början av 8:an... Som jag ser på det. Man ska fortfarande och jobba på bra och så. Om man har ha i flera ämnen så känner man ju typ en slags press för att man vill försvara sina A:n. Håller ni inte med? Huvudsaken är att man ger sitt bästa och verkligen försöker, frågar om hjälp om det är något! Man behöver ju faktiskt inte sina A:n i alla ämnet förens man går ut nian och det är för min del sommaren 2014. 
         
I början kan jag hålla med om att jag var en sån där som ville ha A i allt. Sen insåg jag detta... Personligen går in för skolan till 100%.
     
       
Jag tänkte även dela med mig av lite pluggtips:
* Det första du gör är att sätta dig med ditt plugg, sne är du klar och då är du ledig från plugget resten av kvällen
   
* Ta inte allt sista dagen utan dela gärna upp flera dagar innan och pluugar gärnet på det. Sen sista kvällen läser du igenom allt 
      
* Känn ingen press, ta allt i din egna takt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback