Dagens ridpass på Nougat

Jag kände redan när jag skrittade fram att jag satt på en pigg Noggis. Vi red fram lite i trav, innanför spåret på långsidorna så att man inte har hästen rak med hjälp av väggen utan att man har den rak med sin sits, blick och hand. Det gick hyfsat tyckte jag. Sen red vi mycket att man skulle rida igenom hörnen och inte slarva. Där kände jag att han verkligen var med på noterna, han lyssnade sjukt bra. Sen red vi samma sak i galoppen, där gick det nästan ännu bättre! Vi red även på stora mittvolten, där vi jobbade mycket med att hästen inte får öka volten och flyta ut med bogen som dem flesta ridskolehästar kan göra. Då kände jag att jag hade honom med med på en gämn volt,  han jobbade på bra på volten tycker jag. Han krökte på nacken och jobbade med benen = godkännt av mig. I slutet blev han även mjuk och gick i fin stadig form, det kändes väldigt bra tycker jag.
  
Ett av våra bästa pass kan jag nog lugnt säga att detta var! Jag hoppas verkligen att jag ska honom nästa gång också, eftersom att det gick så bra idag :) 
     
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback