Smink

Nu tänker ni huh? Jo jag tänkte prata om smink, ett längre inlägg är tanken...
     
   
Smink är något dem flesta tjejer, vissa killar bär varje dag. Jag har smink på mig varje vardag. Och jag har inte någonting emot att man bär smink. Men tänk på din hy, det är inte bra för hyn att du har smink varenda eviga dag. Ditt ansikte behöver vila ibland, tänk på det. Jag låter mitt ansikte vila på helgerna. Då ska man ju oftast inte iväg till någon, då kan man ju låta sin hy få vila. Men om man inte gör det får man vara noga med att man tvättar bort sitt smink och sedan smörjer in sig. 
       
Porerna i ansiktet behöver få vila, precis som vilken människa som helst. Sen om du dricker mycket vatten så återfuktar du din hy utan att du behöver ha massa sånna krämer. Ju mer du sover, ju mer slipper du: mörka ringar, trötthet, du får bättre hy. Ta hand om din hy, för du har bara en. Nej jag bara skoja om man flagnar får man ju en "ny" hy.  Fast sina ögonfransar vet jag inte riktigt hur man kan "smörja", dem behöver ju också få vila ibland, från mascaran.
       
Bara lite så att man tänker på detta. Håller ni med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback