Dagens ridpass på pärlan

Idag gick det sjukt bra att rida, älskar verkligen pärlan <3 Vi jobbade med tempoväxlingar och på böjda och raka spår + bommar då ponnyn fick stretcha ut mycket. Men hon klara de galant :)
  
På framridningen var hon perfekt, jag red på volter för att få henne mjuk i båda sidor, jag tyckte hon blev väldigt mjuk. Jag gjorde även lite ökningar och kortningar, gick super de med. Och galoppen första varvet fick hon galoppera på lite bara, sen satte jag mig ner och började jobba lite på volter där med då hon brukar kunna bli stark och stel i galoppen. Men att jag red på volter tycker jag gav väldigt bra resultat, jag hade verkligen kontroll hela tiden från start till slut. 
  
Jag känner verkligen att jag har kontroll på henne nu, kan hennes knappar och så. Vi  har utvecklats väldigt mycket tillsammas tycker jag, det går bara bättre och bättre när jag rider henne. Nästa vecka hörde jag att vi troligtvis skulle hoppa, TAGGA till tusen. Kommer bli så sjukt roligt att hoppa finaste.
 
Video från nått pass då vi focuserade på bra väg, tempo och teknik. Kan be någon filma när vi hoppar sen, så får ni se utvecklingen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback