En tickande bomb & en svettig dressyrhäst

Först red jag ett pass på Promise, tre ord: en tickande bomb! Det kändes verkligen som att hon kunde explodera när som helst. Fast har hon ett ridhus helt för sig själv och inte är van vid det så kanske det är resultatet ;) Men iaf så kändes det bra att "träna" lite på att vara själva i ridhuset tills på söndag då det är hopptävling :) Btw kommer nån av er och fotar filmar? Jag försökte rida henne lugnt och sen red jag igenom Lätt C:1, det gik ändå rätt bra. Hon tvärade nått sjukt då jag höll in henne mycket i galoppen, för ananrs vet jag inte vart hon skulle rusat nån stans...
    
Sen vilade jag lite då jag blev helt slut då jag precis ätit kinamat innan jag hoppade upp på Promise. Sen var det bara att ta i tu med stora dressyrhästen. Jag red han på lite volter och skänkelvikningar, sen när jag skulle byta varv så gjorde jag några galoppombyten, det gick superbra :) Han blev rätt svettig så han fick en dusch, men de tyckte han var skönt.
     
     
Jag kommer nog vara död efter denna helg... 2 pass på olika hästar idag, 2 pass på olika hästar i morgon och 2 pas på olika hästar på söndag. Jag verkligen inte van att rida så mycket, men jag överlever nog :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback