Dagens ridpass

Prancer:
Red fram och försökte få honom mjuk, jag kan ärligt säga att jag lyckades. Han blev ganska mjuk, lite mer kunde jag önskat men asså de gör inge. Sen red vi lite övningar osm innebar flytta från-till-från-till spåret och sen typ halva seprentinbågar. De gick iaf väldigt bra och efter var han väldigt mjuk. Dagens ridpass gick ut på att få en mjuk häst i båda sidor. Men idag jobbade han iaf på väldigt bra och hade ett bra sug på bettet och arbetade med kroppen, de kändes. Hoppas verkligen att jag kan få rida honom nästa vecka. Jag vill utvecka dagens arbete för jag kände att han verkligen lyssnade och verkar vilja göra de som vi gjorde. Han letade utmaningar kändes de som, de e roligt. 
   
    
Gordon:
Hans pass blev ganska konstigt. Jag red iaf fram lite på volt och med snettigenom. Jag prövade övningen osm jag sett på den där sidan men han va på tok för stel för de. Därför fick han lite skänkelarbete och voltarbete. Men han va väldigt stel och arbetade inte med benen. Vet dock inte om han alltid är så och att jag märkte skillnad p.g.a av att ridit Prancer och att Prancer arbeta med kroppen och hade bra bakbensaktivitet, eller om de va för att han va hungrig då han knappt fått äta lunch innan vi red. Eller så va han bara stel, de kan ju va så enkelt ^^  De e nackdelen med att rida en lektionshäst på morgonen, då vänjer man sig vid den och sen sätter man sig på Gordon. De blir skillnad. Men Jag gjorde iaf lite galoppombyten, först seriösa på korta tyglar och så. Sen red jag runt lite i galopp utan tyglar, gjorde några byten som gick sjukt bra och va fina kändes de som. Då fick han massa beröm och sen avtravning och en lång avskrittning efter de släpptes han i hagen med mat så han var nor vädlgit nöjd. Och sen att åf komma in itll en väldigt ren box :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback