Dagens ridpass - Carpe Diem

Kan börja med att säga att han blev sjukt jäkla stark idag. I början när vi red fram i trav gick de bra och han var väldigt lugn. Vi red över bommar lite och jag fick med mig hela hästen, precis som jag ville. Sen i galoppen var han stark för att vi hade ridit lite över bommarna. Då provade jag att rida lätt på honom i galoppen och det verkade va hans grej. Antingen var det jag eller så blev han lugnare av det så det ska jag komma ihåg använda. Vi skulle rida en typ bana i trav. Då gick det bra och han lyssnade på mig, vilket var väldigt skönt. Sen gjorde vi samma sak i galoppen. Där gick det kaos till en början. Han blev stark, jag slutade typ rida och ja. Sen kopplade jag bort innertygeln, den fanns inte. Blev sur satte mig och red på yttertygeln och med vikten. Först blev de lite knas men sen gick de bra och sista gången kändes de ganska bra. Så lite nöjd är på slutet. 
   
Idag var det iaf lättare att hitta knapparna och börja rida med hjälp av dem. Nästa vecka är det hoppning. Med samma tema och bana som idag. Jag vet inte om jag kommer orka med och lita på Carpen riktigt ännu. Jag vill nog ha lite mer kontroll på honom innan jag börjar hoppa. Men på samma gång är jag jäkligt sugen på att pröva. Vad tycker ni? Ska jag pröva eller hoppa någon annan?
  
Alla som tror att han är lätt och de e väl inga problem. Sitt upp och pröva så förstår ni vad jag snackar om ;)
  
Tyvärr så kom inte dagens fotograf heller :( Börjar bli lite less på att dem som vill fota sen inte kommer. Okej ibland har man anledningar, de accepterar jag. Som en kompis försov sig och jag mena de gör inge <3 Och den andra hade fått lite problem med sin polle. 

Kommentarer
Alva säger:

Hej! Ja, vi ska på hoppträningslägret v. 26! :D DU då?

Svar: Jag ska på allmänna vecka 26 :D
Emma

2013-01-26 | 14:46:10
Bloggadress: http://alvac.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback