Dagens ridpass - Carpe Diem

Under framridningen var han väldigt stark och het. Vi gjorde lite olika övningar, flytta för skänkel, volt, snett igenom. Ja massa sånt. Där lyssnade han ganska bra på mig faktiskt. Vi red ganska samma saker sen när vi väl red och inte värmde upp. Då gick det bättre och bättre för att jag lärde mig honom allt eftersom. Sen red vi på 2 volter och där gick de kaos i början av traven. 
  
Sen fick vi rida helt själva i slutet. Då hittade jag någon knapp för han var lugn, kort och hur mjuk som helst. De kändes väldigt bra. Sen red jag lite på volter med varierat kort trav och arbetstrav. Jag ska rida honom nästa vecka då våran ridlärare tyckte de. Men de ska bli kul var han va ganska rolig att rida. Men han har nog gett mig en sjuk träningsvärk. Får se hur de känns i morron.
  
Nästa vecka kanske jag kan be någon komma och fota/filma :) Skulle de va roligt?
- Bild från ridskolans hemsida.

Kommentarer
Anonym säger:

Vart rider du?

2013-01-20 | 10:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback