Dagens ridpass

Promise: 
Under framridningen var hon väldigt lugn, för att vara henne. Men de va skönt och bra för att då kunde jag fokusera på att arbeta igång henne och på min egen sits. Hon hade bra sug på bettet och inte för att skryta eller verka va sån. Men hon sökte sig ner och krökte på nacken stundtals. Jag vet att hästen inte jobbar och de säger jag inte, men den visar att den är villig till arbete. Jag flyttade iaf lite för skänkel, red innanför spåret. De kändes faktiskt som en helt okej framridning. Första galoppfattningen var k a o s. Men då blev jag lite sur på henne, red mera och resten av fattningarna gick bra. Vi red lite över bommar i framridningen och under själva ridningen om ni fattar ;) Iaf så gick de bra, hon slog dock i de lite. Men eftersom att vi har nästan bara storhästar med i gruppen, varav en är 185 cm i manken... Så va de ju lite för stora avstånd för henne, men trott eller ej så löste Promise de i slutet utan att slå i. Duktig liten bebo <3 Sen hoppade vi massa olika grejor, inget som jag tänker rita upp. Men de gick bra, hon hoppade lite galet på ett hinder då hon hoppade större än väntat så då blev de inte sån följsam sits men alla andra språng var bra. Är helt okejnöjd med dagens hoppning.
   
     
Gordon:
De blev en lång framskrittning med Linn. Vi snackade om allt möjligt, tills jag kom på att hag kanske måste börja rida. Men de va hinder, bommar och andra ekipage i ridhuset så de va inte lätt att rida mycket olika vägar eller så. Men jag flyttade skänkelvikning från-till-från-till spåret. Och lite volter, snett igenom, rätt upp ja sånna enkla och inte så anstängande ridvägar. Sen red jag väl lite så. Idag blev de mycke rörelse, men inte mycket ordentligt jobb. Men såklart endel jobb och krav, okej ganska mycket krav men inte lika mycket arbete med volter osv. När ja galopperade av så ställde jag mig upp i lättsits och bara lät han få springa. Snacka om att en gammal häst kan bli "ung". De märks att han tycker om att få springa ganska så fritt. Han blir stark och väldigt pigg :) Idag blev han inte svettig, jo liiiite men de blir han ju för minsta lilla. Vilket är väldigt bra. För en kall häst på vintern och sen in i ett stall är inte så bra. Speciellt inte på en äldre häst. Men är det vinter brukar jag rida lite lagom, galoppera och trava av och sedan sitta av och skritta av för hand. Då lossar jag även på sadeljord och nosgrimma. Hur gör ni andra ryttare på vintern?
   
Ne nu måste jag skriva på boken om mig själv. Ne jag skojja, de ska jag inte... De blir nog i morgon ;) Hehe lat tjej ni vet + att de e lördagkväll ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback